tisdag 27 september 2011

Tisdag

Igår orkade jag inte skriva nåt. Kom hem sent, åt och försökte vara social innan det var dags att sova. Länge sen en kväll gick så fort. Efter jobbet var jag och kollade på smink, men velig som jag är med sånt så köpte jag inget. Tycker min hy beter sig lite konstigt. Ena dagen är den fräsch och andra är det som att vara tonåring. Är väl hormonerna som spökar. Hur som helst så hade jag tänkte köpa i.d´s start-kit, men tjejen som sålde förklarade att det inte fanns nån färg som passade min hudfärg. Hon hade helt rätt, det såg inte alls bra ut. Sen var jag till tandis med bettskenan. Vad som hände där, eller rättare sagt, inte hände där, orkar jag inte skriva om för då blir jag bara upprörd.

I dag har jag haft en hyfsad dag på jobbet. Det är fortfarande mycket att göra, men jag har dålig motivation. Lite trött på allt skrivande just nu, skulle helst vilja göra lite annat. För mig brukar det där gå i perioder. Om nån vecka är det säkert kul med skrivandet igen. Efter jobbet hade vi tänkt titta på en crosstrainer. Men vi åkte hem i stället och nu är det tvättstugan och dags att börja spackla och greja i rummet som ska målas om. Blir tidigt i säng för min del, jag sover så dåligt. Vaknar flera gånger och är pigg nån timme och sen somnar jag om.

Har haft ont i livmodern idag. Riktigt ont. Ett par minuter fladdrade tankarna iväg till ett eventuellt missfall, men de försvann sen. Jag ska inte oroa mig för missfall. Händer det så händer det, vill inte oroa mig hela tiden. Jag är så orolig för så mycket annat i livet så det får räcka. Ibland undrar jag varför jag är en sån orolig person. Det är jobbigt att vara orolig, ändå är jag det.

I morse var glad att jag inte mådde så illa som jag har gjort tidigare. Men så vid 15-tiden var det dags igen. Det är i och för sig bättre att det kommer på eftermiddagen, då är ju arbetsdagen nästan över. Fick i mig lite linssoppa, macka och ägg till middag. Har fixat lax i ugnen som matlåda i morgon att ta med till jobbet. Jag tål knappt lukten av lax längre och känner inte alls för att äta den. Men jag måste äta fisk, nu har jag inte ätit det på länge. Jag som annars älskar lax!!!

1 kommentar:

  1. Man kan få smärtor i början av att livmodern växer. Är jättekänslig för det o det var så jag kunde gissa att jag var gravid den här gången. Så försök att inte oroa dig, lätt att säga jag vet.... Får skitful hud när jag är gravid, hormonerna är inte nådiga :)

    SvaraRadera