torsdag 15 september 2011

Tänk om jag fick sova ett dygn

Den här kvällen har bestått av mys med katterna och ett kämpande med att hålla ögonen öppna. Jag är jättetrött. Det har varit hektiskt på jobbet idag och jag var dessutom tvungen att vara där tidigt. Jag tycker att jag inte har samma koncentration som förut och jag gör en del onödig småfel. Visserligen upptäcker jag dem oftast, men det blir dubbeljobb och allt tar sån tid då.

Har lagat mat och tvättar just nu. Det är inte ofta vi använder vår egna tvättmaskin och tumlare. De är av modellen äldre och hon som bodde här innan lämnade kvar dem. Det tar en evighet innan det är tvättat och torrt. Men idag var jag för lat för tvättstugan. Jag tycker förresten det är lite knepigt det här med maten. Jag mår illa om jag inte ätit på ett tag och jag mår ännu mer illa när jag väl har ätit. Kanske tar jag för stora portioner. Ingen stor grej, men något jag reflekterat över. Illamåendet har hur som helst börjat besöka mig oftare och kraftigare. Har letat i affärer efter ingefärste, men inte lyckats hitta nåt. Man kanske skulle bege sig till en te- och kaffeaffär och fråga efter sånt.

I morgon kommer K hem från Åland. I dag bad jag honom köpa Pätkis om han råkar springa på det nån gång. Jag älskar den chokladen. Tror inte den finns här i Sverige, inte har jag sett den i alla fall. Jag har ju varit duktig och inte ätit godis på flera månader, men det bröt jag i Madrid. Där på hotellrummet fanns de små färggranna karamellerna som bara smakade socker och inget annat. Kunde jag inte brutit mitt löfte med nåt finare och godare än så, kan man ju undra.

Härligt med fredag i morgon! Älskar fredagar. Men, en sak som är väldigt tråkigt med morgondagen är att två av mina närmaste kollegor slutar. Då menar jag närmaste vänskapsmässigt. Tur att vi redan bokat in en träff i oktober.

Det blev mest svammel idag. Har inte så mycket att skriva om. Dagarna bara rullar på liksom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar