onsdag 14 september 2011

Gårdagen och funderingar

I går var vi på inskrivning hos BM. Det är en liten privat mottagning med, om jag förstod det rätt, två BM. Jättemysigt ställe och som jag skrivit förut så ligger det nära oss. Hur som helst så var BM väldigt trevlig, kändes tryggt och bra. Hon verkade flexibel med tider och så också, vilket är positivt. Vi fick info om lite allt möjligt. Hade lite frågor också som vi tog upp. Sen tog hon själv upp det här med att färga eller tona håret. Hon tycker inte man ska göra det, men att olika BM säger olika. Jag brukar tona håret, men nu vet jag inte om jag ska ge mig på det. Har ni andra hört om det är farligt?
Vi fick även med oss en dvd om fosterdiagnostik. Hon bad oss fundera till nästa gång över om vi vill göra KUB, fostervattensprov, prov från moderkakan. Även vart hon ska skicka remisserna. Det fanns flera ställen att välja på. Bland annat där vi gjort ivf. På ett sätt skulle det vara smidigt att åka till det sjukhuset, men å andra sidan blev jag så dåligt bemött vid mitt utomkveds och vet inte om jag orkar med läkarna där. Nu är det ju inte säkert att det är samma läkare, men jag får lite rysningar av det där sjukhuset. Så många dåliga minnen. Nåja, vi har lite tid på oss att fundera.

När det gäller symtom så får jag emellanåt så fruktansvärt ont i ländryggen, jag vet varken hur jag ska stå, gå, sitta eller ligga. Efter smärtattackerna kommer det nästan alltid brun flytning. Alltså smärta en stund, ibland 1-4 timmar, ibland mindre och sen flytningen. Varför blir det så????? Det kan väl inte vara ett missfall som liksom inte kommer längre än så? Dum fråga kanske, men det gör så sjukt ont, jag kan knappt jobba och skulle vilja vräka i mig smärtstillande, men tar inget. BM sa att man kan ha molvärk som vid mens, men den här är ju enorm. Jag hade väldigt ont i ryggen vid mitt ena utomkveds också. K tror absolut inte jag har fått ett sånt igen. Han tror att jag inte borde plussat så tidigt i sånt fall. Idag har jag haft ont i vänster sida på samma ställe där äggledaren satt,  men jag hoppas han har rätt. På tisdag ska jag till ivf-kliniken, då får jag förhoppningsvis veta att skruttis bor i livmodern och ingen annanstans. Skruttis får bara inte ha fastnat i ärret efter äggledaren. Sån otur kan jag väl inte ha? Jag kan väl inte få tre utomkveds på två år? Fy vad jobbigt det känns nu att vänta till tisdag.

3 kommentarer:

  1. En del säger att man inte ska tona/färga håret under graviditeten och andra att man kan. Jag färgade mitt 3 ggr under graviditeten.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till graviditeten!!!
    Jag har färgat håret både en o två gånger under mina graviditeter, enligt min bm är det bara en myt att det skulle vara farligt och hon är en väldigt noggrann bm annars... =)

    SvaraRadera
  3. Tack för era kommentarer. Jag tror jag kommer bil galen på mitt hår om jag inte tonar det ett par gånger i alla fall.

    SvaraRadera