torsdag 22 september 2011

Vill få tillbaka energin!!!

Jag måste erkänna att jag har tänkt lite på att Skruttis är så liten. Jag frågade läkaren igår om det är ökad risk för missfall i och med detta. Han svarade att det kan vara därför Skruttis (ja, han sa inte Skruttis) är liten, men samtidigt är ju 4 mm normalt enligt honom. Jag oroar mig inte för missfall. Däremot lite över vad som kommer hända därinne de närmsta två veckorna. Jag hoppas Skruttis har växt mer då så h*n hamnar lite mer i mitten i det normala intervallet.

Jag har haft en skitdålig dag på jobbet. Postafen är inte bra för mig. Men jag kan inte jobba med det vidriga illamåendet och jag vägrar vara hemma. Har känt mig så groggy, supertrött, tung i huvudet, huvudvärk, lättirriterad och får sån muntorrhet. Mår fortfarande illa varenda minut. Jag har ingen energi alls. Somnar på jobbet, somnar på bussen, somnar i soffan i omgångar på kvällarna. Tycker att min kropp redan har förändrats så mycket. Äter inte så bra heller, framför allt inte mellan lunch och middag. I kväll blev det fruktsallad, keso och hackad mandel till middag



Funderar på att köpa nån multivitamin, just nu tar jag bara Folsyra.Usch vad mycket gnäll det blev om illamåendet igen, men det stör verkligen min arbetsdag, vilket irriterar mig när jag har sååå mycket att göra där nu igen. Ska få låna en kollegas Sea-band i morgon.

Jag ska till bm igen den 13/10. Jag skulle egentligen vilja gå dit tidigare och ta alla prover. Jag tror att mitt hb är lågt. I våras var det ju 80 och det har inte följts upp och jag har inte tagit några järntabletter. Berättade detta för bm när vi var där. Jag vill inte köpa järntabletter eller nåt annat (typ Blutsaft) innan jag får veta det och innan jag pratat med henne. Är det inte sent att ta proverna i v 10?

Nu får det banne mig vara slutgnällt för idag.  Ibland får jag dåligt samvete över att jag klagar. Men jag har bestämt mig för att jag ska få klaga om jag vill. Det här är min dagbok.

Nu ska jag sova och så hoppas jag på en bättre dag i morgon. Det är ju fredag då, bara det är positivt!

Godnatt!

1 kommentar:

  1. Stckars dig.Den ökanda graviditetströttheten. Den tar kål på en men det är bara att stå ut för sen försvinner den.
    Tror inte det är så sent att ta proverna då. Jag hade extremt lågt blodtryck hela graviditeten.
    Käkade Niferex (järntabl) och drack blutsaft.
    Hoppas du har haft en bättre dag idag :)

    SvaraRadera