måndag 5 september 2011

Första jobbdagen och testdag

Oj vad segt det var att gå upp i morse när klockan ringde 6.00. Jag sov dessutom väldigt dåligt i natt. Låg och funderade på jobbet....Inte vidare smart, jag vet. Vaknade flera gånger under natten och hade svårt att somna om. När jag vaknade var jag helt genomsvettig. Vet inte varför. Både K och jag ångrade att vi inte tog några dagar till. Hade varit så skönt att börja på en torsdag. Men nu var det som det var så det var bara att göra sig i ordning och åka.

Testade i morse och det blev positivt även med klinikens test. 

När jag kom till jobbet kändes det som en helt ny arbetsplats. Har fått tre nya kollegor plus att tre praktikanter som ska vara hos oss i några månader. Fullt med folk ÖVERALLT, vilket jag tycker är skitjobbigt. Jag vill ha en liten arbetsplats! Har ofta känt så och idag blev det tydligare än någonsin. Jag vantrivs där. Det är inte alls bra. Inte bara för att vi är sån stor enhet utan jag är så trött på arbetsuppgifterna.

Jag pratade med kliniken också. Berättade om mina blödningar, men bm verkade inte bry sig så mycket. Jag fick tid för vul 21/9. Hon föreslog först en dag i oktober. Hon sa att man kanske inte kan se så mycket den 21:a, men man kan i alla fall se att embryot finns i livmodern så det inte är nåt utomkveds. Hon förstod min oro för ett nytt sådant. Vi ska få träffa den läkare vi brukar ha.

Bild från Adlibris

Vill tipsa om den här jättebra, lite annorlunda deckaren.
Det är två systrar som skrivit den. Har beställt deras andra bok också, hoppas jag får den om några dagar.

Ha en fortsatt mysig kväll!

2 kommentarer:

  1. Vet precis vad du menar med att vantrivas på jobbet.
    Jag avskyr mitt jobb som pesten men biter ihop och ser glad ut.
    Vi ska vara tacksamma att vi har jobb!
    Men du är ju gravid :))))
    Snart kan du vara ledig och då hitta ett nytt jobb under ledigheten.
    Det är vad jag satsar på iaf.

    SvaraRadera
  2. Jo, vi ska vara tacksamma att vi har jobb, det har du helt rätt i!

    SvaraRadera