tisdag 27 december 2011

Besök på gynakuten och magbild

Vilken annorlunda start efter en ledighet det blev idag. Jag sov dåligt för jag har haft så ont i magen. Gick till jobbet, men fick skitont av att gå. Som mensvärk, fast ändå inte. Mina kollegor som har barn tyckte absolut jag skulle åka in för en koll i fall att. Först tänkte jag strunta i det och ringde min bm i stället, men där var det en telefonsvarare. Efter mer tjat så ringde jag gynakuten. De verkade ha lite dålig koll för de tyckte jag skulle till förlossningen. Jaha...ringde förlossningen och de sa att de inte tar emot i v 21, att jag ska till gyn. Vad f-n, hur ska de ha det? Sen åkte jag och K till gyn som sagt. Är förvånad över att jag fick komma in redan efter en timme. Efter alla hundra gånger jag varit på gynakuten på andra sjukhus så har jag fått vänta flera timmar förutom då det var superakut. Fick lämna urinprov och sköterskan kollade tempen, blodtrycket och crp. Läkaren kände på livmodertappen som tydligen var bra. Men alltså, fy f-n vad ont jag får vid gynundersökningar sen mina utomkveds. Hade inga besvär med det alls innan, men nu är det nästan olidligt. Det kan ju vara att jag spänner mig på nåt vis, för jag har såna vidriga upplevelser av vul så det är inte klokt. Hur som helst. Sen fick vi se Skruttis :-). Både jag och K blev livrädda för h*n rörde inte på sig alls till en början. Men vi såg hjärtat och sen en liten rörelse  med huvudet och en arm. Puh vilken tur. Vi är så vana att Skruttis rör sig massor vid ul. Läkaren sa att hon är nöjd och att bebisarna faktiskt sover ibland också, de är inte så aktiva jämt. Jo det är klart, men man blir ändå lite skraj. I alla fall vi. Allt verkade normalt. Hon sa att jag kommer få sammandragningar framöver. Men om jag tänker på hennes beskrivning av sammandragning så är det inte det jag haft. Urinprovet skulle odlas då det finns en liten misstanke om urinvägsinfektion. Jag brukar blöda när jag får det, men hon sa att det fanns ökad mängd vita blodkroppar. Jag antar att hon eller nån annan ringer mig om så är fallet. Sen åkte jag tillbaka till jobbet. Alla har varit så engagerade och gulliga och omtänksamma.
 
Hemma har det varit tvätt och matlagning hela kvällen. Jag mår jätte jätteilla ikväll och har gjort det hela dagen. Inte ens Vicks blå har hjälpt idag ;-), annars kan det lindra lite.

Har funderat under de sista veckorna om jag ska lägga ut en magbild, men varit så velig. I dag har jag fått ett önskemål om att få se en bild. Så ok... Här kommer min stora mage:

V 20+5

2 kommentarer:

  1. Fin mage:) gott att höra att allt är ok! Kram

    SvaraRadera
  2. Usch så jobbigt med gynakuten, men skönt att allt såg bra ut med pyret! .. Uvi har jag tydligen nu, för första gången i mitt liv, och den skapade i söndags rejääääla sammandragningar.. smått läskigt.
    Fin mage dessutom! :]
    kram

    SvaraRadera