måndag 26 december 2011

Magen å lite annat

Magen höll mig vaken halva natten. Jag har haft ganska ont och idag är den som en jätteballong, spänd, värker lite och känns konstig. Den brukar annars vara ganska mjuk. Verka ju konstigt att den har växt så mycket bara på ett dygn. Såhär är jag inte van att den är. Sen hade jag magkatarr i natt också. Jag är dock glad att jag inte har det så ofta och är ganska förvånad över det. Brukar ha det väldigt ofta annars och  nu när jag inte kan ta min medicin så har jag verkligen haft tur. Jag tror den har blivit lite bättre pga att jag småäter och jag försöker att tänka på att undvika det som inte brukar funka, även om det är svårt. Clementiner t ex älskar jag. De kan jag tyvärr få rejäl magkatarr av och likaså illamående nu under graviditeten. Det är svårt att undvika de helt, de är ju dessutom nyttiga, men jag vräker inte i mig.

Efter frukosten skulle vi ha gått och kollat lite på rean. Men jag fick ett blodtrycksfall så vi kom inte iväg förens lite senare. De är lite småläskiga de där blodtrycksfallen, tycker jag. Har haft några sen jag blev gravid. Har lärt mig att känna igen när det är på gång. Nu var jag ju hemma som tur är, men förra gången var jag på Slussen mitt i morgonruschen. Det var sådär. Folk glodde när jag var tvungen att sätta mig ner bara pang på en gång. Ingen bänk, ingenting.

I affärena var det ju bara såååå mycket folk! Shit alltså! Men mycket rea var det. Hittade hur många topar som helst som jag skulle velat ha och några klänningar, men ingen idé att handla en massa kläder nu. Letade efter en parfym också, men hittade ingen jag ville ha på rean så jag beställer från nätet istället. Hittade i alla fall en födelsedagspresent till syrrans tjej.Vi köpte en body till Skruttis också.

På eftermiddagen somnade jag i soffan med boken på magen. Nu har vi ätit pannkakor och fruktsallad till middag. Blir tidigt i säng, i morgon är det jobb igen.

Vad har ni gjort i dag?

1 kommentar:

  1. Jag hade ju precis likadant igår. Spänd, svullen och större än vanligt - bara så där pang över natten. Känns jätte konstigt. Ja nu kan jag då rakt inte dölja för världen vad som händer...fast vad spelar det för roll?

    Kände också för att köpa något till Tjillen igår men höll mig borta. Vågar inte riktigt ännu. Men efter 27/1 då kommer jag slappna av och börja titta på saker och planera. En månad till.

    SvaraRadera