måndag 26 december 2011

Inte helt ok

Jag mår inte riktigt som jag vill må. Har känt mig nere ett par dagar. Orsakerna är många och det har börjat växa nån slags oro inom mig. (Mer oro utöver ostbollarna alltså.) Vissa saker fick jag bekräftade igår. Jag vet att jag är känslig, men jag tycker inte att jag är fööör känslig. Vill inte tillbaka till jobbet i morgon heller.

Nåt väldigt positivt är att jag tidigt på julaftons morgon kände de första riktiga sparkarna från Skruttis. Fyra stycken mot min hand. I går kväll kände K det också. Däremellan har det bara varit pirr och fladder och lite som luftbubblor som går sönder. Lite svårt att förklara, men ungefär så har Skruttis' rörelser känts.

1 kommentar:

  1. Vet vd du menar...exakt.

    Jag mår också deppigt på någe vis, orolig och känslig.

    Det finns ju tre dagars blues efter förlossningen...så varför inte halvvägs i graviditets blues?
    Så - nu bestämmer vi att det är de som vi har!

    SvaraRadera