söndag 11 december 2011

Nyköping

Vad skönt det var att byta miljö ett dygn. Vi funderade ett tag på att stanna en natt till i Nyköping, men jag ville ha hela söndagen hemma för att städa och sånt trist. Vi tog det jättelugnt och bara myste. Igår på dagen gick vi en sväng i stan. Tittade lite efter julklappar (men köpte inga) och tog en fika. Det blev ingen jätterunda för jag hade så fasligt ont i bäckenet. Ett tag trodde jag att jag inte skulle kunna gå en meter till. Måste sett rätt komiskt ut när jag haltade omkring där i stan. Hittills idag känns det lite bättre som tur är. Använder mitt stödbälte, men vet inte om jag har det fel, för det hjälpte ingenting igår.

Några dagar innan jul, när vi är lediga ska jag till sjukgymnasten, hoppas hon kan komma med något tips. Ska även till tandis 7.40 en av morgnarna. Det är bara knäppa jag som bokar en tid så tidigt när man har semester. Men då kommer jag ju upp i tid och har hela dagen på mig att göra annat skoj sen :-).

Förutom att städa hade jag tänkt julhandla idag, men jag får ta det nån kväll i veckan i stället. Är inte alls på humör för att trängas med alla andra. Helgerna är oftast värst.

Idag blir det lite glögg. Har bara druckit den en gång hittills i år. Den här alkoholfria är god. Även en bild på min nya favoritlykta.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar