söndag 25 december 2011

Matnojja del 2

Att jag aldrig lär mig! Jag har ju bestämt mig för att vara så jäkla petig med att följa livsmedelsverkets rekommendationer om kosten. Det verkar som varenda besök hos mina föräldrar gör mig knäpp. Förra gången var det paj med salami och brie och igår var det ostbollar. Bara ordet "ost" borde fått mig att tänka efter och tacka nej. Men näe, jag hade bara typ snacks som ostbågar i huvudet och tänkte, att det här går väl att äta. Ner med fingrarna i påsen och ser inte etiketten. När jag ska skicka påsen vidare till nästa person ser jag att det står Ostbollar Ädel. Känner samtidigt ädelsmaken och får panik. Så jäkla typiskt mig, varför kan jag bara inte göra saker rätt och ha koll på vad jag stoppar i mig. Ibland blir jag så förbannad på mig själv för jag vet hur enormt orolig jag blir sen.

1 kommentar:

  1. Men gumman dom är ju antingen uppvärmda eller bara pudrade med ädelost pulver. Don´t worry.
    Ost uppvärmd till över 70 grader är okej...så lägg inga tankar vid pajen heller.
    Skruttis mår fin fint.
    Visst är sprakarna underbara, ljuvliga och stört häftiga.
    Det ligger små små människor i våra kroppar.
    Otroligt.

    SvaraRadera