onsdag 21 december 2011

Halva ledigheten

Jaha, nu har jag varit ledig fem dagar av tio. Oj vad dagarna har gått fort! Jag hade velat ha en hemmadag, men allt tar så mycket längre tid jämt än vad jag tänkt mig. Det var segt att komma upp i morse och åka till sjukgymnasten. Efter lite böjande och kläm så konstaterade hon att jo, jag har foglossning. Fick ett mindre bälte också för jag hade fått ett som var så himla långt. Jag hade inte räknat med att ligga där halvnaken, så himla pinsamt med ben som inte är rakade på några dagar och världens fulaste trosor. Skitpinsamt. Vi kom fram till att jag ska fortsätta med mina övningar (som jag typ har gjort två gånger allt som allt fastän jag ska göra de varje dag. Hon undrade varför jag inte gjort det och log lite. Hmmm, för att jag tycker det är så jäkla tråkigt sa jag ärligt. Men nu ska jag skärpa mig. Sen tyckte hon jag skulle köpa ett hälinlägg för mina ben är olika långa eller jag är sne eller nåt. För att höften ska bli rakare och få jämnare belastning. Så det har jag införskaffat idag. Vi var på Audi och kollade på bilar. Vilka priser....Ändå tittade vi på de som var några år gamla. Lagade en grej där också på bilen så det tog lite tid alltihopa. Vi är verkligen tvungna att ha en ny bil när Skruttis kommer. Den vi har nu har knappt nåt baksäte och det går absolut inte in nån barnvagn. K´s mamma kommer eventuellt göra sig av med sin och hon har sagt att vi kan ta den. Men vi får se.

Halle Berry parfymerna jag beställde kom idag. Det var ett STORT misstag. Aldrig mer att jag chansar sådär och beställer. Ingen av de tre gillade jag. Jag är visserligen väldigt kräsen. Får väl försöka ge bort dem.

Jag har lovat K att följa med honom till ögonläkaren i morgon bitti. Hoppas det inte är nåt allvarligt med hans öga.

Ha en fortsatt fin kväll! Nu ska jag mysa med katterna.

2 kommentarer:

  1. Ja du....foglossning är vidrigt.
    Ska också masa mig iväg till sjukgymnasten efter alla helgdagar som kommer nu.
    Trist att inte parfymen föll dig i smaken.
    Hoppas det går bra hos ögonläkaren - håller tummarna för honom.

    SvaraRadera
  2. Aj, aj, så tråkigt med foglossning, hoppas att den inte blir värre!

    SV: Tack för grattis! Snart är det er tur att välkomna en ny familjemedlem! =)

    SvaraRadera