torsdag 8 december 2011

Vecka 20 träff

Trots att jag återigen varit vaken sen fyra i morse så har jag haft en hyfsat bra dag. Tröttheten kom inte förens vid 16-tiden. Hur som helst så fick jag en Efva Attling ring av K i morse. Bästa K! Och han fick en present av mig också. I morgon åker vi till Nyköping för att bo på hotell ju. Längtar!

Vid åtta-tiden i morse började träffen med min BM och två andra gravida. De andra som anmält sig kom inte. En del nyttiga tips fick vi.  Kunde snabbt konstatera att jag har lika stor mage som de andra och då var de i v 23 respektive 25! Shit! Hur kan min va så stor? Jag var dessutom den enda av oss som mått illa och som har ont i bäckenet. De sa att de var jättepigga och njöt och mådde hur bra som helst. Graviditeter är ju olika. Men lite avis blev jag ändå ;-). Sen sa BM att till v 25 ska man som mest ha gått upp helst max 5-6 kg. Alltså, det kommer inte bli så för mig. Det är liksom redan kört. Träna funkar inte så bra heller nu när jag nästan haltar fram. Det var i alla fall en trevlig timme och jag ser fram emot de kommande föreläsningarna som ska hållas nästa år.

I kväll har vi varit och lämnat katterna hos K´s mamma. Åt middag där och fikade. Nu är jag riktigt riktigt trött. Somnade en stund i bilen hem. Fixar lite mat att ha med till lunchen i morgon, sen blir det sängen för mig.

Sov gott!

3 kommentarer:

  1. Försök o slå mig om du kan, 35kg på 38 veckor. Det du! Hoppas du får sova bättre inatt!! :)

    SvaraRadera
  2. Vad fick ni lära er på mötet då?

    Bry dig inte om hur andra ser ut.
    Du är perfekt precis som du är. Önskar jag kunde se dig in real life.
    På foton på mina graviditeter är jag lika stor i vecka 28 med sista barnet som i vecka 40 med första. Fast måtten på mvc är de samma typ 1-2 cm större med sista bara så magen var ju egentligen lika stor??!! Konstigt men så var det.

    SvaraRadera
  3. 5-6 kilo?! Hahahaha! Är det ett skämt eller? Det hade jag nog gått upp redan för någon månad sen. Att de kan säga så ändå. Jag menar det är ju så oerhört individuellt. Jag gick upp 20 kg totalt med dottern och räknar med att det kommer bli likadant den här gången.

    SvaraRadera