tisdag 20 december 2011

Shopping hela dagen

Strax efter 7 i morse satt vi i en iskall bil på väg till tandis. Det gick bra tack vare att det inte kändes ett dugg, bedövningen var jättebra, jag är annars svårbedövad och brukar behöva mer än en normaldos. De vet att jag är gravid så jag litar på att jag inte fick alltför mycket bedövning och att det var ok med den sort jag fick. Hon sa att jag skulle få den som var mest skonsam för kroppen.

Vi var och shoppade på Lager 157 också. Nu har vi köpte de första bebiskläderna. Köpte lite olika storlekar. Pyjamasen är ganska stor.






Det blev mer shopping sen i Bromma. De hade en massa rea på mammakläder på hm så där hittade jag en skjorta, en klänning och mjukisbyxor. Nu kan K få tillbaka sina byxor :-). Såg att de hade jättefina bebiskläder också, aldrig kikat på det på hm, det har mest blivit Lindex.

Det enda vi inte hittat idag som vi ville ha var ett mindre klösträd till katterna att ha i vardagsrummet. De hade fått in det i affären, men inte fått upp det på hyllan. Tyvärr skulle det ta för lång tid för dem att leta igenom alla pallar med grejer medan vi väntade. Antagligen blir det en tur dit senare i veckan. Det trädet vi har är så stort och går upp till taket. det kommer hamna på nedervåningen. Inte för att man behöver ha två träd, men de är så lata (?) så de klöser på mattorna så de blir förstörda i stället för att förflytta sig mellan våningarna och jag vill inte att de ska börja klösa på möblerna i vardagsrummet! Annars måste jag säga att vi har haft  tur med våra katter. I alla fall om jag jämför med vad ett par kollegor har berättat om sina eller vänners katter. Våra har klöst på mattor och några enstaka gånger på sängen, men annars är de duktiga och låter bli sofforna t ex.

Näe, nu är det dags att sova.

2 kommentarer:

  1. Fint!
    Vår katt har aldrig klöst på nåt. Kanske för att hon är mer ute än inne. När hon kommer in vill hon bara sova framför kaminen;) Kram

    SvaraRadera
  2. Min första katt skulle alltid klösa på vägghörnen = förstörda tapeter.
    Så skönt att det bara är mattorna hon går på..

    SvaraRadera