onsdag 6 juni 2012

Dagens promenad och böcker

Vi kom iväg på en lite längre promenad på eftermiddagen. Det har varit så fint väder! Insåg ganska snart att min buk fortfarande är väldigt öm. Det gör riktigt ont att gå längre än typ 20 minuter. Är min kropp seg att återhämta sig eller ska man vara såhär efter en förlossning? Foglossningen har ju inte alla, men resten? Är det normalt att känna sig nyopererad när det snart har gått 3 veckor? Jag antar att livmodern inte drar ihop sig lika fort när jag inte ammar. Rätta mig gärna om jag har fel.
Nåja, det ordnar sig, men jag är så otålig efter att vara pigg och kunna röra mig obehindrat.

Jag har alltid älskat böcker. Är det något jag hoppas att Skruttis ska tycka om så är det just böcker! Längtar så mycket efter att läsa för henne! Än har jag bara köpt den där sagoboken jag skrev om i ett tidigare inlägg, den med en godnattsaga för varje kväll. Men oj vad det kliar i fingrarna, vill shoppa loss i en bokaffär eller på nätet. Eller låna på bibblan för den delen.

Tar förresten gärna emot tips på bra "första" böcker.

Önskar er en fortsatt skön kväll! Kram från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar