onsdag 13 juni 2012

Förändringar och dagens små händelser

Igår kväll var Skruttis otröstlig och jag har väl sovit 3 timmar i natt. Då har ändå K varit vaken mer än jag. Sömnbristen gör inget, jag känner mig hyfsat pigg ändå! Lite kaffe gör susen :-). Hur som helst, vi bestämde igår kväll att vi skulle byta nappflaskor. Vi har varit Calma-flaskorna så trogna då jag tidigare hade en förhoppning om att få igång amningen. Men eftersom jag gett upp där så spelar det ingen roll längre. Vi har märkt att flaskorna börjat låta och ha sig och misstänker att vakuumet inte är ok längre. Och vips så har Skruttis mindre gaser i magen! Dessutom är det lättare att mata henne nu och idag har hon varit helnöjd. Hon har t o m kunnat ligga vaken längre stunder utan att skrika, vilket är väldigt ovanligt. Nu vet jag ju inte om jag har rätt, men jag hoppas magkrånglet mestadels berodde på flaskorna. Nu har vi vanliga från Avent (för det var de enda vi hade hemma) och funkar inte det så blir det dr Browns som vi kommer testa. Har även varit och köpt Semper-droppar.

Vad har vi haft för oss idag då förutom att myst? Vi har shoppat! Jag och Skruttis var en sväng i köpcentrumet. Jag hittade en jättefin blå scarf och ett halsband (såklart ;-) ). Men det jag kom hem med var istället tre plagg åt Skruttis.... :-). Det blev en klänning, en body och mjukisbyxor. Lindex hade rea och som jag tror jag berättat så gillar jag deras bebiskläder.

Efter att ha strosat lite mer i affärerna mötte vi upp K som varit hos läkaren och gjort ett mindre ingrepp och därför inte jobbat idag. Det blev lunch, en jättegod sallad med quinoa, olika frön, fetaost och kalkonpastrami. Sen gick vi hem och alla har sovit utom jag som blev alldeles för pigg av cappuccinon efter maten. Så jag har plockat lite här hemma och myst med Skruttis som vaknade efter ett tag. Nu har K åkt för att storhandla lite och Skruttis sover igen. Hoppas hon sover i natt trots all sömn under dagen.

Vi har haft en toppendag tycker jag! Så himla mysig! Tempot har varit lugnare än igår och förrgår. Det är ingen klagan nu, så missförstå mig inte, men dagarna blir verkligen annorlunda när Skruttis är som idag: lugnare och gladare eller hur jag ska förklara. Förresten så var det första gången idag som hon inte gallskrikit när hon vaknat i vagnen om vi varit ute någonstans. Hon låg där och filosoferade. Jag blev helt paff!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar