måndag 25 juni 2012

Mår dåligt

Jag mår inte bra. Jag har det senaste dygnet haft ett jobbigt tryck över bröstet. Känner mig jättestressad. Sådär som jag gjorde när jag jobbade. Jag vet inte varför jag är stressad.

Jag vet bara att jag inte orkar med relationer och kommunikation just nu förutom med K och Skruttis. Jag sover dåligt trots att Skruttis sover bättre nu sen vi börjde med napp och det finns ju då mer tid för mig att sova.  Jag är åter igen ledsen över att jag inte ammar och att hon bara fick bröstmjölk några dagar och då väldigt lite. När ska jag komma över den värdelöskänslan och att jag nu i efterhand ångrar att jag inte besökte amningsmottagningen? Att jag inte kämpade. Att jag gav upp. Fan, jag gav upp för tidigt.

Varför blir man inte accepterad för den man är? Varför så mycket kritik?

Vad är egentligen orsaken till detta tryck? Jag vill veta.

2 kommentarer:

  1. Men usch!
    Jag tycker du ska ringa till BVC och berätta om hur du mår. De kan hjälpa dig!

    Idag förtjänar du extra många kramar

    SvaraRadera
  2. Men rara du.. det är en sån enorm omställning att få barn så att du mår sådär, med skuldkänslor och oro, är inget konstigt.. Dock synd, för du har varken gjort nåt fel eller är fel.
    Ring till BVC/ eller husläkaren och berätta hur du mår så kan dom säkert komma med bra ord & tips.
    Hoppas du mår bättre snart!!
    kram

    SvaraRadera