torsdag 28 juni 2012

Hemma

Efter en ganska jobbig natt så fick vi åka hem på permission på förmiddagen. Detta innebär att en läkare kommer ringa mig i morgon och om allt har varit bra fram tills dess så skrivs hon ut. Skruttis hade svårt att komma till ro på natten. Jag tror inte det hade något med gårdagens händelse att göra utan helt enkelt ny miljö, nya dofter och hon sov dessutom ensam. Sköterskan var i alla fall inte förvånad över att natten hade varit sån. Själv så sov jag lite till och från, mest pga oro att det skulle hända henne nåt igen. Kände behov av att se så hon andades. Sen är det ju aldrig lätt att sova i en sjukhussäng tycker jag, så himla obekväma.Allt var lugnt under natten, det enda jag märkte på morgonen var att hon hade en del rester av mjölk runt munnen. Sköterskan sa att hon kan ju ha spytt lite eller så. Det förstår jag, men kände ändå att jag ville påpeka det med tanke på igår morse då det var mycket saliv som var som bubblor. Syretillförseln hade varit bra hela natten.

Och nej, vi får aldrig veta vad det var som hände eller vad det berodde på. Läkaren sa återigen att de inte vet om hon krampade eftersom de inte såg vad som hände. Känns bittert att inte få något svar.

När vi kom hem var jag helt slut, men kunde ändå inte somna. Skruttis sov så det blev lite egen tid i alla fall, vilket jag behövde kände jag.

Ska försöka lägga mig tidigt. Hur får vi Skruttis att inte vara klarvaken mellan 23-02 typ? Jag tycker det är kämpigt att så ofta vara vaken den tiden. Vaknar hellre tidigt på morgonen. Jag vet att hon bara är snart 6 v, men skulle så gärna vilja få en bättre dygnsrytm.

Tack för era kommentarer, de värmer ska ni veta!!!!

KRAM

1 kommentar:

  1. Jobbigt att inte få svar på vad som hände "den natten"! Usch, jag skulle bli tokig av alla tankar och funderingar på vad det skulle kunna vara...
    Så läkarna ingenting om vad det kanske kunde vara? Hade dom varit med om sånt här tidigare? M.m...
    Hoppas att du/ni ALDRIG behöver uppleva det igen!

    Många kramar

    SvaraRadera