lördag 23 juni 2012

Underbara leenden och "ord"

Sedan drygt en vecka tillbaka har Skruttis börjat "prata". Även sköterskan på bvc fick höra några "ord" i måndags och hon sa att det var ovanligt tidigt. Skruttis blir 5 veckor idag. Det är så fantastiskt att se henne ligga och prata och le.  Nu börjar leendena även bli lite större. Hon har sovit massor idag också, däremot var hon pigg förra natten. Vi somnade inte förrens vid 3-tiden. Hon låg där mellan oss och sprattlade hej vilt med armar och ben, log och var så nöjd så, medan vi var ganska trötta :-). Jag hoppas vi snart lyckas få henne att vända tillbaka dygnet så hon sover mer på nätterna istället.

Jag hoppas ni hade en trevlig midsommarafton. Vi hade trevligt och åt gott. Kom hem senare än vi tänkt, klockan hann bli runt 22.30. Vi tog en tupplur alla tre hos K´s mamma på eftermiddagen. Var ganska trött innan, men det gjorde susen, kände mig som en ny människa efter det. Hallonpannacottapajen blev god! Lite tjockt botten bara, men det är ju inga problem att ändra till nästa gång.

Idag har jag varit låg och känslig. Jag vet att jag brukar jämföra mitt humör med pms, men det är ofta så jag känner mig när jag allt inte är helt ok. Jag vet anledningarna till mitt låga humör. Det har varit lite jobbiga grejer denna vecka som har med andras bemötande mot mig att göra och jag har blivit ledsen, mer än så tänker jag inte gå in på det.

Snart är det en ny dag som förhoppningsvis blir bättre. Vi hade tänkt åka till en bakluckeloppis i morgon och sen köpa blommor till balkongen och uteplatsen. Vi är jättesena med blommorna, jag vet....

K ville handla lite på Ica och tog med sig Skruttis. Jag har faktiskt inte varit ute på hela dagen och kände inte för det nu heller. Om Skruttis har somnat i vagnen så ser nog jag och K en film senare och äter smågodis. Mina sista godisar sen är det godisstopp till julafton. Mitt längsta stopp har varit ett år, det var jättehemskt i början för en sån gottegris som jag, kunde inte ens gå förbi godishyllorna i affärerna. På måndag börjar mitt nya liv och den här gången ska det lyckas. Inga ursäkter mer!!! Kollade på gamla foton idag, så vill jag se ut igen. Tror det blir svårt efter graviditeten dock. Att höfterna blivit bredare är inget att göra åt även om jag skulle vilja, men fett ska bort! Jag hade tyvärr breda höfter redan innan :-(. Jag stör mig på att vågen står still, från nästa vecka får det bli ett slut på mitt sockerberoende!

Ha en fortsatt skön helg!




1 kommentar:

  1. Lycka till med viktminskningen!! Du kommer att lyckas:)) Vad har du för plan förutom att sluta med godis? Hur mkt vill du ner?
    Jag har 3 kg kvar till min målvikt. Det ska ner innan jobbet börjar i mitten av aug.
    Herregud är hon redan 5 v?!!!! Tiden går fort.
    Kram kram

    SvaraRadera