lördag 2 juni 2012

Lördag

Vilket skitväder det är! Har längtat efter en promenad med Skruttis, men inte i det här busvädret, det har blivit en hemmadag. Idag känner jag mig ganska utvilad, jätteskönt. Eftersom vi ger henne flaska så kan ju K mata henne på natten, det är himla skönt att kunna dela på det. Jag är fortfarande dock inte riktigt vän med mig själv när det gäller att bara ge ersättning. Fråga mig inte varför, det känns bara inte helt ok än. Har fortfarande varit lat med att pumpa, men nu känner jag mig peppad att faktiskt göra ett seriöst försök de närmsta dagarna. Blir det inte mer mjölk då så lägger jag ner. Funkar det så köper jag en egen pump i stället för att låna sjukhusets. Så ser planen ut. Vi har även köpt en annan ersättning: Nan1 H.A. Den är tydligen mildare mot magen än Babysemp. Lite krångligare än Babysempen eftersom den ska blandas till själv, men huvudsaken är att Skruttis mår bra i magen. Vi använder Calma-flaskor och det funkar bra.

Vi hade besök från bvc i torsdags. Jag hade förberett mig på att behöva argumentera för varför jag inte ammar, men jag slapp det. Hon var himla trevlig och sa att ingen på bvc lägger sig i det, utan deras jobb är att stötta oss i våra beslut. Vi hade några frågor och sen mätte hon Skruttis´huvud och vägde henne. Fick information om att föräldragruppen börjar först efter sommaren och att det brukar vara med 2-3 st från samma område som vi bor i. Kul!

Dagarna är lugna och sköna och Skruttis sover mycket. Jag vet inte riktigt vad jag gör på dagarna, jag tycker inte att jag får något gjort alls även när hon sover. Vi bara är :-). Jag har inte alls känt för att blogga, men jag hoppas att det blir ändring på det snart! I morgon fyller K´s mamma år så då ska vi dit en sväng och igår kom mina föräldrar förbi och hade med sig lunch. Trevligt, trevligt!

Kram på er!


1 kommentar:

  1. Härligt att höra att ni mår bra och att det fungerar med flaska och ersättning för Skruttis.

    Du ska absolut inte ha dåligt samvete om det inte skulle fungera att få igång mjölken och amningen.
    Se på oss; Vi har matat Pyret med ersättning sen han var ca 1 månad pga att mjölken sinade och han är helt frisk.
    Jag var kanske lite egoistisk, för jag tyckte det var så skönt att maken kunde ta vissa mål, så jag slapp mata hela tiden. ;)
    Näe, njut av stunderna ni har istället och stressa inte fram mjölken.

    En pump jag INTE rekommenderar är handpumpen från Apoteket. (Den som ser ut som 2 rör och du drar fram och tillbaka)

    Stor kram

    SvaraRadera