fredag 8 juni 2012

Halvt kaos och lite annat

Just nu känns vardagen lite kaosartad. Alla nätter med för lite sömn har börjat medföra en jättetrött, grinig mamma. Jag vill inte göra nåt alls typ. Att sova på dagen hinns inte med av nån anledning. Jag prioriterar tvätt, disk och matlagning. Plus lite annat som datorn och fika när Skruttis sover. Jag får skylla mig själv, jag vet...

Vi har köpt ett babynest som Skruttis verkar tycka om. Har tyckt de är så himla dyra, men det var värt det. Nu sover hon i sin säng och vi kollar fotboll. Hon brukar sova hos oss men förra natten gick det bra med den egna sängen i alla fall halva natten.

Min bröstpump kom idag, en Philips Avent elektrisk. Har testat den en gång och den är skonsammare mot brösten än Medelan jag ylånat från BB, tycker jag.

Idag när vi hade varit på bvc och snabbt skulle uträtta ett ärende så blev hon såklart hungrig och började typ gallskrika .Då önskade jag verkligen, verkligen att jag kunde ammat! Så mycket smidigare än flaska och ersättning. Tur ändå att ersättning finns i tetra.

Även om jag inte ammat så mycket så saknar jag närheten med Skruttis. Det blir inte alls samma sak med flaska. Tänker mycket (av olika anledningar) över det här med anknytning och trygghet.

Näe, nu är det sängen som gäller! Godnatt fina ni!

1 kommentar:

  1. Man lär sig ganska snabbt hur man har med sig flaska med ersättning också. Det gäller bara att få rutin på det. Jag upplevde det aldrig som ett problem. Och det med anknytning, S och vi hade en bra anknytning trots hon fick ersättnining och hon är ett tryggt barn idag. Jag tror det är mkt det som folk säger negativt om ersättning som gör att man får en massa hjärnspöken som spökar runt i ens huvud sen.
    Kram kram

    SvaraRadera