måndag 11 juni 2012

Ingen paus

Idag har lilltjejen hållit låda (läs: gråtit) i ett förutom en kort stund då hon och jag var på en promenad på förmiddagen. Vi har fått en otålig, emellanåt väldigt grinig liten dam :-). Måste vara efter mig ;-).  Det är bra att hon har humör, tycker jag! Njuter av varje sekund med henne och det är så härligt att se hur hon utvecklas från vecka till vecka.

Jag tror att hennes mage krånglar, hon har så mycket gaser och då blir hon extra gnällig, stackarn. Ska vi testa Minifom? (Heter det så....?).

Nu har hon precis somnat i vagnen så jag ska passa på att äta en sen lunch och dricka en mugg kaffe! (Ok, det blir en Fransk nougat också, kunde inte låta bli att köpa. Man ska inte handla när man är hungrig!)

Ha det så bra och en fortsatt mysig måndag!

2 kommentarer:

  1. Kan ju vara värt att testa. Vi körde med semperdroppar (heter det så, dåligt minne?)till Myran när hon va nyfödd och hade krångel med magen. Och du vet ju vilka nappflaskor vi hade, om du nu inte ammar fortfarande. Kram och ha en fin kväll nu:))

    SvaraRadera
  2. För oss verkar miniform ha hjälpt. Finns på Apoteket. Vår lilla tjej har också mycket gaser:( vi har också köpt nappflaskor som inte gör att busen suger så mycket luft. Fungerar också bra. Dr. Brown heter de.

    SvaraRadera