torsdag 21 juni 2012

Torsdag

Skruttis sover och jag har plockat lite här hemma. Hon har sovit mycket både igår och idag. Jag tror att Semperdropparna och Minifom har börjat hjälpa, hon har sällan gaser numera. Dock är hon lite trög i magen. Snart kommer K hem och i eftermiddag ska jag iväg till frissan. Känns lite konstigt att åka iväg själv, utan lilla familjen. Det enda jag gjort själv var när jag skulle köpa födelsedagspresenter till K.

När jag kommer hem ska jag baka en hallonpannacottapaj att ta med i morgon till K´s mamma. Vi ska fira midsommar med henne nämligen. Det blir en fuskvariant med bara hallonkesella, grädde och gelatinblad. I kväll väntas även bad för Skruttis. Hon verkar gilla att bada, men det kanske de flesta bebisar gör. Själv var jag livrädd för vatten och än idag vill jag inte komma med huvudet under vatten (ja förutom när jag duschar då). Min teori är, efter viss information från min pappa, att det hänger kvar från barnhemstiden i Indien. Hur som helst så blir det K som får ta hand om babysimmet om det blir nåt sånt. Jag kommer inte vara nån bra trygghet för Skruttis där.

 Jag har börjat landa i att vara mammaledig. Det tog lite tid. Inte just att vara med Skruttis utan just att vara hemma så mycket och inte vara på jobbet. Ibland har jag haft någon slags rastlöshetskänsla och även känt mig lite ensam, även om det är fullt upp. Lite svårt att förklara hur jag menar, men ni förstår säkert. Men jag älskar det, så tro inget annat. Och jag älskar henne så enormt mycket. Jag blir tårögd bara jag tänker på det. Sååå mycket kärlek!!!!

Ha en jättefin midsommar allihop!

Kram!


1 kommentar:

  1. Den där rastlöshet- och ensamkänslan känner jag så väl igen. Samtidigt som man älskar att vara hemma med bebis.

    Glad midsommar!

    Kramar

    SvaraRadera