torsdag 14 juni 2012

Jobbiga känslor och tankar

Efter vår toppendag igår så blev inte kvällen lika bra. Eller natten är nog mer korrekt. Jag fick ett halvt (obs, bara ett HALVT) psykbryt då jag fått för mig att jag är en dålig mamma. Detta för att Skruttis skriker så mycket, hon är svår att mata (orkar inte gå in på varför, det har dock blivit bättre sen bytet av flaskor) och sover så få timmar/dygn jämfört med andra i samma ålder. Fick för mig att Skruttis inte är trygg och glad med mig och att hon saknar K på dagarna och hellre vill vara med honom. Vi pratade ganska länge om allt detta och andra saker som jag har i skallen, men som jag inte vill skriva här och som inte har med Skruttis att göra. Och nu har jag dåligt samvete över att jag höll K vaken för han skulle ju upp och jobba idag!!!. Trots att jag inte var trevlig igår så bad jag honom hämta Alvedon åt mig mitt i natten bara för att jag hade så jävulskt ont i svanskotan (pga foglossningen???) och trodde jag skulle dö av smärtan. Shit, vilken natt!!!

Idag känns det bättre även om vissa tankar spökar fortfarande, men usch för att känna sådär som igår. Skitdeppig blev jag. Den där värdelös-känslan gillar jag inte!

Idag har Skruttis varit rätt ledsen hela förmiddagen. Hon sov en liten stund (typ 20 min) i vagnen innan lunch när vi var ute, men annars har hon inte somnat förens nu. Jag känner mig, om jag ska vara ärlig, ganska sliten idag. Det är ju så det är och inget konstigt med det. Synd bara att jag blir så övertrött att jag inte kan sova. I stället blir jag otrevlig mot K. Det är inte schysst, jag vet. Det är förjävligt rent ut sagt.

Nu måste jag fixa med tvätten!

Kram!

6 kommentarer:

  1. Grattis till Skruttis! Många av de där tankarna har nog med hormoner att göra enligt min kompis som är barnmorska. Kanske sömnbrist också?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hoppas din kompis har rätt i att det handlar om hormoner. Sömnbristen gör nog inte saken bättre...

      Kram

      Radera
  2. Åh, söta du...det går ju som sagt upp och ner, och visst känner man sig värdelös när man väcker en sovande man som ska upp och jobba, men just då känns det rätt och kanske kan det vara en lite tröst att han vaknar och är "med" lite, när man känner som du gjorde.

    Hoppas verkligen du/ni får en bättre natt inatt.
    Massa kramar/
    Luiza

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som tur är har vi inte haft någon sådan natt efter den. Du har helt rätt, det var verkligen en tröst att K också var vaken och även att vi kunde prata om det direkt. Oftast måste jag få ur mig alla tankar och känslor på en gång.

      Kram!

      Radera
  3. Usch vad jobbigt med ledsen bebis - har själv en fem veckor gammal kolikkille! MEN det har blivit bättre mha: utesluta mjölkprotein ur min kost (åååå vilken skillnad det gjorde!), minifom och semper droppar! Har också hört att akupunktur är effektivt! Hoppas det blir bättre snart för er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad jobbigt med kolik! Minifom har Skruttis fått sedan igår kväll och jag tycker redan att hon verkar må bättre. Vi ger henne även Semperdroppar sedan några dagar. Hoppas din killes kolik går över snart!

      Radera