måndag 15 augusti 2011

Besöket på Huddinge

Vad konstigt det kändes att gå upp 6:45 första riktiga semesterdagen. Var uppe sent igår och var jättetrött i morse. Men tröttheten gör inget idag eftersom jag är ledig. Dock var jag så himla trött så jag glömde att ta ägglossningstestet i morse. Tog med mig ett test till Huddinge med förhoppning om att ha blivit lite kissnödig tills vi kom fram. Drack lite kaffe och det hjälpte. Ingen glad gubbe idag heller. Två äggblåsor hade jag av storlek större. BM trodde jag skulle få utslag i morgon. Så sa hon plötsligt: "Ja i sånt fall sätter vi tillbaka ett femdagars". Va???? Ett femdagars? Jag som tidigare fått höra från läkaren att han tycker vi ska prova ett tvådagars igen. Blev så glad att hon sa femdagars, för då blir det en förändring i alla fall mot förra gången. Jag påpekade vad läkaren sagt och då log hon bara och sa att visst, han är ju chef där, men hon tycker vi ska ta femdagars för att det är fler som blivit gravida då. Min slemhinna var bara 7 mm igen. Dåligt tycker jag, men hon sa att det är ok och att om jag har haft det förut så tycker min kropp antagligen att det räcker. Hon sa också, som jag hört flera läkare säga, att det finns de som blir gravida med 5 mm.

Det var ett bra besök och jag var jätteglad när vi åkte därifrån. Det hon sa fick mig att hoppas lite på ett plus den här gången och jag hoppas jag får tillbaka en blastocyst. Men vågar jag hoppas? Tänk om det blir minus igen då kommer jag bli ännu mer ledsen bara för att jag hoppats så mycket. Nu är pessimistiska jag i farten igen, jag vet det. Men det är så jobbigt att hoppas och sen bli besviken. Vet inte om jag fixar det, jag känner mig så skör och sårbar inför det här försöket.

I maj blev jag kallad till cellprovtagning. Jag har inte varit där än, min knäppis. Inte för att jag inte vill utan för att jag glömt bort att boka om tiden och kolla om de har drop-in tider. Nu vet jag inte om jag kan gå innan FET (som förhoppningsvis blir på måndag). Jag brukar blöda efter provtagningen. Är det "farligt" inför FET tro? Jag ska försöka kolla upp det. Läser man på nätet så hittar man ju som vanligt alla möjliga svar i alla möjliga forum och trådar....

Efter Huddinge var vi på Mio möbler för att titta efter ett typ matsalsbord med sex stolar.  Men vi avvaktar lite, har inte hittat nåt som känns helt rätt än. Sen var vi till mina föräldrar och tog en fika. Pratade mest om resor. Sen åt vi lunch på Pizza Hut. Det var inte särskilt gott om jag ska vara ärlig. Efter det köpte jag äntligen blommor till köket och nu myser vi med katterna.

3 kommentarer:

  1. Så bra med ett 5-dagars :)
    Skönt att höra att det finns dem som lyckats med 5 mm tjock slemhinna, det ger en lite mer hopp. Jag känner igen det där med att våga hoppas. Jag ser det mer som att man är realistisk än pessimistisk, en skyddsmekanism som gör livet lite svårare att leva eftersom det är lättare att vara glad och positiv än negativ och deppig.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Skönt att det kändes som ett bra samtal med läkaren, det var på tiden att du fick möta en förstående människa! Lycka till!
    Kram!

    SvaraRadera