måndag 8 augusti 2011

Trött, trött, trött, trött

En till tröttis
Jag är fasligt trött idag! Alltså helt galet trött. Jag vet att jag skriver mycket om min trötthet, men det har blivit ett så stort problem och tar upp så stor del av mitt liv, tyvärr. Jag vet inte vad jag ska göra åt detta, såhär kan det inte fortsätta i höst. Om jag inte blir gravid förstås, då är tröttheten mer än välkommen :-).

Det var lite jobbig stämning på jobbet idag. Två av de som kom tillbaka var så negativa och ville inte jobba. De gnällde och gnällde och en av dem sa att hon har hittat sju jobb att söka. Jaha, då slutar väl ännu en snart. Min arbetsplats är sig inte lik, det är inte samma arbetsplats som förr.

I morse ringde jag Huddinge. Vi fick en tid om en vecka. Fick veta att den läkare vi brukar ha inte är där då så vi ska få träffa samma barnmorska som gjorde FET förra gången. Hon som jag gillar så mycket. Det är bara slemhinnan som ska mätas antar jag. Jag vet ju redan att den är tunn, den har aldrig någonsin varit tjock.  Barnmorskan i telefonen sa att om detta försök inte lyckas så måste jag göra om några prover inför nästa såsom HIV-test och gulsot. De får tydligen inte vara mer än två år gamla. Det är bra det, att de är noggranna.

Ringde tandis också och klagade på min tandvärk som jag nu haft till och från sen alla mina lagningar. Jag fick en tid på onsdag. Jag blir galen om jag har ett hål till. Har jag det så vill jag laga det på en gång eftersom jag fick höra förra gången att man inte ska ta bedövning i början av en graviditet.(Jaha, helt plötsligt tror jag att jag ska bli gravid i augusti...Ja, här svänger humöret, tankarna och känslorna hej vilt.)

Jag har fått för mig att jag ska kolla upp var min adoptivmamma bor. Mer om det en annan gång.


4 kommentarer:

  1. Du kanske skulle ta och kolla upp det där med din trötthet? Du kanske har brist på nåt? Sover du på nätterna? Blir lite orolig när jag läser om det.
    Låter spännande det där med adoptivmamman! Nu blev jag nyfiken;-)
    kram vännen!

    SvaraRadera
  2. Skönt att ni fick en tid så snart! Tandläkarångest är jobbig, men jag gick därifrån glad förra veckan eftersom alla va r okej. Menar du din biologiska mamma när du skriver adoptivmamma?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hm, har du kollat sköldkörtel osv eftersom du är så trött?

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. mrsjanuary: jag sover inte så bra på nätterna. K snarkar och det hjälper inte alltid med öronproppar. Plus att om det är stressigt på jobbet så vaknar jag ofta tidigt eller somnar sent.

    Nelle: jag menar min adoptivmamma. Ska förklara i ett senare inlägg.

    SvaraRadera