söndag 28 augusti 2011

Hoppas jag har fel

Jag har inte skrivit om fredag eftermiddag då vi var och handlade. Helt plötsligt i en affär får jag superont i vänster sida av buken. Var tvungen att stanna till några sekunder och värken strålade även ut i vänster ben. Hade ont i ett par timmar. Sen på kvällen kom ju den rejäla molvärken som jag skrivit om i tidigare inlägg.

Nu har jag fått molvärk igen, men bara på vänster sida och ner i ljumsken. Absolut ingenting på höger. Min enorma oro är att embryot fäste i fredags i ärret som blivit efter att min äggledare togs bort. Jag har en underlig magkänsla om detta. Inte bra alls. Ok att ha molvärk, men varför bara på en sida igen? Alla andra gånger jag haft så, så har det varit utomkveds. Och varför denna smärta under ett par timmar? I våras sa läkaren på sjukhuset att det absolut kan fastna i ärret. Det låter kanske helt flummigt och nojjigt, men jag tycker att jag har lärt känna min kropp väldigt bra efter alla turer som varit de senaste två åren. Hoppas jag har fel om detta.

7 kommentarer:

  1. Vad jobbigt.
    Kan du kolla upp det?
    Ska hålla tummarna för dig.

    SvaraRadera
  2. Tack för tummarna! Det är nog för tidigt att kolla upp.

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till ruvningen! Men jag förstår din oro, man relaterar ju alltid till det man känner igen. Men jag håller tummarna stenhårt och hoppas att du har fel ;)
    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas också att du har fel. Kolla upp det om det går, jobbigt om du ska behöva gå och oroa dig.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Håller med om att du borde nog ringa kliniken. Lite molande är helt normalt vad jag har förstått men att ha riktigt ont låter inte alls ok. Håller tummarna för att allt är bra.kram

    SvaraRadera
  6. Håller tummarna här att det inte är något knas!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tack för er omtanke!!!! Jag avvaktar till testdatum med att kontakta kliniken. Embryot är för litet för att man ska kunna se nåt utomkveds. Sist fick jag bara ta blodprov och vänta och vänta och då hade jag redan plussat svagt, men blödde även.

    SvaraRadera