lördag 13 augusti 2011

Lagom lugn lördag

Den här dagen har varit riktigt bra. Efter lunch begav vi oss iväg för att titta efter ett nytt klösträd till katterna. Vi har ett stort sådan nu, men det ska ner till nedre våningen, den tar sån stor plats i vardagsrummet. Men vi vill ha ett mindre träd här uppe, annars finns det stor risk att de klöser på soffan. Vi har tur, hittills har våra katter sällan klöst på soffan eller andra möbler. Tyvärr hittade vi inget till rimligt pris, jag gissar att Haninge har fler, det finns en bra djuraffär där. När vi kom hem blev det solande på balkongen och sen tacos och vin till middag. Jättegott!

Har haft en massa ägglossningskänningar idag, hoppas jag får en glad gubbe snart så det förhoppningsvis blir FET nu i veckan som kommer. Vi har dock pratat lite om adoption idag. K tycker vi ska vänta och inte ställa oss i nån kö än. Han tror stenhårt på att vi kommer lyckas med ivf. Hoppas han har rätt. Jag är mer tveksam, men så är ju jag den pessimistiska av oss. (Fast jag ska ju bli mer positiv har jag ju lovat.) Jag har fått för mig att vi har bättre förutsättningar den här gången i och med att vi har semester, inget jobb som stressar. Bara den förbaskade slemhinnan är ok. Vi har även pratat mer om att komma iväg på en resa i januari/februari nån gång. Vi hade ju tänkt åka i November, men vi väntar nog. Det lutar helt klart åt två veckor på Cuba.

Vill göra lite dagsutflykter under våra två första semsterveckor nu. Men konstigt nog så är jag ganska tom på idéer. En del av mig är lite rastlös och en annan del vill bara sova, läsa böcker och se film. Låter kanske väldigt tråkigt, men ibland har jag såna perioder. Kollade efter en ny bok idag, men hittade ingen som jag ville ha. K sa att jag är den mest kräsna han vet när det gäller böcker...Jag har aldrig tänkt att jag är särskilt kräsen, men kanske han har rätt.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar