lördag 13 augusti 2011

Semester!

Skönt, nu är det semester. Jag vaknade dock tidigt och såklart ganska pigg. Jag som skulle ta en rejäl sovmorgon :-) Så kan det bli. Igår var en jätterörig dag på jobbet, det är väl typiskt det också, när jag haft det lugnt några dagar. Sista timmen strulade det ordentlige med en akut grej som skulle åtgärdas. Det var inte alls så jag hade tänkte mig, jag hade tänkt gå tidigare i stället blev jag kvar längre än arbetstiden. Kände att jag inte bara kunde åka hem, dels ville jag hjälpa kollegan och dels hade jag säkert funderat på det under semestern. Jag har skitsvårt att koppla bort jobbet ibland. Så synd för då blir det ingen riktig avkoppling om man ska grubbla över saker och ting. Hatar att jag är sån! Verkligen, verkligen hatar!
På kvällen öppnade vi en flaska champagne. Alltså, jag tycker faktiskt inte det är så jättegott med champagne. Jag kanske är knäpp, men det är så mycket godare med vin. Det blev bara ett glas, sen somnade jag i soffan till nån film på TV....

Igår bestämde jag mig för några saker som jag ska ändra på under semestern. Så om tre veckor ska jag:

* Vara en gladare person.
* Vara mer positiv.
* Ta tag i saker fortare.
* Gnälla mindre.
* Oroa mig mycket mindre.


Bra va!? Det tycker i alla fall jag. Punkt nr 2 och 5 är superviktiga för mig att förändra.

Det är dags för förändring och jag är taggad till max!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar