onsdag 17 augusti 2011

Rotfylla?

Nu har jag varit på Folktandvården. Den tandläkaren sa att jag har en inflammation och att tanden måste rotfyllas eller dras ut! Fan, fan, fan! I morgon bitti ska jag dit och fixa det akuta så att värken försvinner. Vad ska jag göra, rotfylla eller dra ut den? Han sa att en rotfyllning kan misslyckas och är tidskrävande och inte särskilt kul. Drar jag ut tanden så är problemet helt löst. Helst vill jag dra ut den, men det blir väldigt konstigt med mitt bett då. Det kommer bara vara visdomständerna som har kontakt på vänster sida, resten är för stort överbett. Snacka om att de kommer bli belastade i sånt fall. Jag förstår inte ens hur det kunde bli såhär, jag har ju inget stort hål eller så.

Jag frågade BM på Huddinge om graviditet och bedövning. Hon skulle prata med en läkare, men var jäkligt spydig i telefonen. Hon sa att på ett otrevligt sätt att jag alltid kan avbryta och strunta i FET. Jo, i och för sig kan jag ju det, men det känns inte kul. Jag har aldrig gillat henne, hon är jämt grinig och otrevlig och fattar aldrig riktigt vad man frågar om. Hon var lika otrevlig när jag hade fått mitt utomkveds. Jag har läst i flera trådar om folk som inte gillar henne. Hon är inte trevlig när man träffar henne heller.

Är det någon som vet vad som gäller, är det riskfritt med bedövning?????

1 kommentar:

  1. Vad synd att du skulle råka ut för detta precis nu :( Om du inte känner att det riktigt är läge nu kanske det är bättre att vänta så slipper du fundera. Lycka till hur det än blir!

    SvaraRadera